IBR XLConcept©

Opdracht: Ontwikkel een concept voor Inkoop Bureau Relatiegeschenken XLConcept© (hierna te noemen IBR XLConcept©) Het concept moet IBR XLConcept© positioneren als de nieuwe partij voor lokale banken op het gebied van premiums en relatiege­schenken. Belangrijk daarin is dat noemen IBR XLConcept© ontzorgt en uitstekend kan adviseren. Overigens adviseren wij om in de communicatie de veel beter klinkende en kortere naam IBR XLConcept© te voeren.

De finishing touch van IBR XLConcept©.

- -

Een passend thema voor  IBR XLConceptv. Immers,  IBR XLConcepvt zorgt ervoor dat relatiegeschenken en premiums een perfect Rabobank sausje krijgen. Deze finishing touch staat ook voor een zeer complete dienstverlening. We gaan het thema finishing touch op een pakkende manier doorvertalen naar verschillende uitingen. Dat doen we door aan een product, dienst of persoon een perfect passend premium of relatiegeschenk te hangen. Met recht de finishing touch na een geslaagde transactie of leuk evenement dus.

De kopregels worden bijvoorbeeld:
Bij een spaarhypotheek hoort natuurlijk een spaarlamp
Bij een rentebedenktijd hoort natuurlijk een tijdschakelaar
Bij een financiering van een jacht hoort natuurlijk een floating cooler

We tonen de premium in al zijn schoonheid, natuurlijk mooi gefotografeerd en indien nodig in een passende setting. Zo kunnen we nieuwe premiums en relatiegeschenken introduceren, de kwaliteit van de producten laten zien en spelenderwijs allerlei suggesties doen waarin premiums en relatiegeschenken van noemen IBR XLConcept© de finishing touch kunnen zijn.


Advertenties

De RaboShop is de webshop waar lokale banken (LB) (branded) premiums en relatiegeschenken kunnen vinden. Maar dit middel is nog in ontwikkeling, daarom zoekt IBR XLConcept© naar een aanvullend (digitaal) middel, waar een duidelijk en overzichtelijke weergave te vinden is van het assortiment.

De keuze is gevallen op een digitale catalogus. Deze catalogus wordt op een USB stick middels een mailing verzonden naar alle lokale banken. De catalogus wordt zo opgezet dat later eventuele printruns mogelijk zijn. De catalogus wordt in (interactief) PDF-formaat aangeboden eventueel ook online in bladerbare versie (bijvoorbeeld flippingbook). Updates kunnen de klanten van IBR XLConcept downloaden op de site. Via nieuwsbrieven (e-mailings) worden klanten op de hoogte gehouden van het assortiment en van nieuwe updates van de catalogus.

We gaan een doos versturen die chique is afgewerkt. Spotvernis op de deksel. Binnenin kalkpapier met daarop een verhaal over IBR XLConcept©. Sla je het kalkpapier om dan krijg je een inlay met daarin de USB stick. Voor de inlay wordt papier gebruikt met een linnenprint, het thema komt als preeg met spotvernis terug. De doos is klein genoeg om per post te versturen. De kopregel is natuurlijk een knipoog naar de obligate USB-stick die zo vaak wordt weggeven bij gebrek aan inspiratie. Alleen bevat deze stick talloze geschenken!


Mailing

Digitale catalogus (interactieve PDF)